Alla inlägg den 28 november 2010

Av Christine - 28 november 2010 19:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Christine - 28 november 2010 18:53

I helgen har det inte blivit något bloggande, har varit iväg. I fredags fick jag ledigt från praktiken så då blev det lite sovmorgon, packade och gjorde mig iordning för att möta upp Henke på skolan cirka halv 1. Vi tog bussen därifrån mot Hörby och hälsade på min farmor, där bjöds det på fika i massor, som vanligt! haha. Efter detta begav vi oss till malmö med några kompisar för att se på Idol på malmö arena. Riktigt kul var det, mestadels i alla fall. Fräckt att vara på plats en gång blev även en del foton. Jag och Henke tog tåget till Helsingborg och hans föräldrar sen efter idol. Satt uppe och pratade jätte länge med Henkes föräldrar innan vi kom i sängs.

 

Sov länge sedan på lördagen och direkt när vi vaknat åkte vi till Henkes syster, hennes man och deras lilla son (Henkes gudson). Super mysigt, med frulle tillsammans. Satt och fikade och snackade och busade lite lille Oskar, fick fotat lite här med. Efter detta begav vi oss mot bussen och hem i snön. Åt middag med Hnekes pappa då hans mamma var på jobbet, sen blev det lite kortspel, plump (annorlunda spel) och poker. Gissa vem som vann i poker? :) Sen kom Hnekse mamma hem och vi satt och pratade länge även den kvällen.

 

På söndagen skulle jag egentligen träffa Sofia för att fika/käka brunch, men tyvär ställde jag in det, jag och Henke kände att vi behövde åka tidigare än vi trott från Hbg för att komma hem i all snö. Och ja, hem kom vi tillslut, efter att ha åkt tåg största delen av sträckan sen tågbuss den sista, klödd!!! Kan inte sluta irritera mig på en tjej som i Hässleholm ställde sig i öppningen till den vagnen vi satt på och sa till alla som satt i den att om man skulle till kristianstad så var man tvungen att hoppa av i Hässleholm och åka tågbuss därifrån sista biten. Det lilla problemet var bara att denna tjej var helt fel ute, det var inte i Hässleholm man skulle byta utan på nästa hållplats, Vinslöv, men allt folk gick av utom jag och Henke, och ja minsann vi kom fram :) Stackars dom som hoppade av i Hässleholm, när de väl insett att det inte går tågbuss därifrån måste de ha fått vänta i en timme. Men men, inte så mycket man kan göra, lite störigt bara.

 

När vi väl kom hem så började jag och Henke att julpynta och tända ljusstakarna, riktigt mysigt blev det. Fick dessutom en ljusslinga av Henkes föräldrar som vi virde runt räcket på balkongen, jätte fint, tack! När vi pyntat färdigt gick vi och handlade och nu sitter vi här, framför tvn och datorn. Blir tvn resten av kvällen, sen försöka lägga sig tidigt, blir till att gå upp tifigt imorgon igen.

 

Tack alla för denna helg, tack till er som var med på idol, tack till Mia, Peter och Oskar, tack till Sören och Agneta!

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards