Alla inlägg den 15 november 2010

Av Christine - 15 november 2010 20:03

I helgen har bloggen varit tom, och det har berott på att jag varit hos mina föräldrar hela helgen, lite svårt med internet och så där, men nu är jag tillbaka. Redan i fredags eftermiddag åkte jag och Henke med mamma från hörby hem. Eftermiddagen bestod av fika med mamma GODA rulltårta och sedan blev det min och Henkes önskade maträtt, Marita kyckling med hasselbackspotatis. Det är en stark rätt, då man bryner kyckling, blandar cremefraiche med mango chutney, sambal oelek, paprika, skivad banan och curry. (reserverar mig för stavfel och eventuella fel i "receptet") Riktigt gott var det i alla fall. Efter detta blev det idol och lite godis :)

 

I lördags hade vi sovmorgon, eller jag hade det, tydligen låg någon annan vaken någon timme innan jag vaknade. När vi gått up ocg käkat frukost och så gjorde vi oss iordning för att kolla när lillebror spelade fotbollsmatch, jag tog med min nya kamera och fotade lite, blev ganska bra bilder. På kvällen var det dax att åka och fira Linda som firade sin 20 års dag. Grattis igen vännen och tack för i lördags! :)

 

På söndag morgon åkte Henke till Helsingborg för att fira sin pappa på fars dag, och jag fick sova lite till. Jag tog det bara lungt hos mamma och pappa och firade pappa, lotter fick han av mig, och minsann, 75 kronor i vinst, inte så illa. :) Sov över hos mamma och pappa till imorse då jag åkte till förskolan. Och på förskolan har det som vanligt varit fullt upp, har varit ganska sliten i helgen, men barnen förgyller och piggar verkligen upp dagen.

 

Väl hemma i eftermiddags gick jag och Henke för att handla, behövdes efter en helg borta. Nu är det Top model, sen tror jag det är Pensionärsjävlar ikväll, och det är ju bara så roligt! :) haha.

 

Imorgon är det upp tidigt för att ta bussen mot hörby och barnen på förskolan, nu åter tvn.

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards