Alla inlägg under oktober 2010

Av Christine - 31 oktober 2010 19:15

Sitter och tar det lugnt i vår nya lägenhet nu. Har även idag varit en lång och jobbig dag. Igår gick vi och la oss redan vid halv 10 (vintertid) så vi vaknade därför redan halv 8 cirka. Så det var bara att käka frukost sen bege sig den gamla lägenheten för att städa. Senare på förmiddagen kom även Henkes föräldrar och hjälpte till.


Efter att ha städat till ungefär 14 så åkte vi tillbaka till vår nya lägenhet för att göra iordning lite i den, få hjälp med att dra kablar och massa sånt. Återigen tack alla för hjälpen denna helg!


Nu sitter vi återigen nerslagna i soffan framför tvn, helt döda är, men.... det blir bara till att fortsätta imorgon igen, göra iordning i nya lägenheten, tvätta, besiktning på den gamla lägenheten och försöka plugga lite. Nä, nu åter till tvn sen sängen.


Christine 

Av Christine - 30 oktober 2010 21:14

Sitter i vår nya lägenhet just nu, så j*kla skönt! Har varit full rulle hela dagen sedan klockan 8, men nu sitter vi i soffan och slappar framför tvn. Snart plockas det fram lite godis! :)


Imorgon blir också en tuff dag då vi ska städa den gamla lägenheten och försöka få någon ordning i den nya. Ska försöka göra något inlägg imorgon med om det hinns med.


Tusen tack ALLA som hjälpte till med flytten idag, utan er hade vi inte kommit långt! 


Christine

Av Christine - 29 oktober 2010 20:17

Idag har det hänt mycket, har flyttat en hel del saker till den nya lägenheten redan. Henke lånade en bil av fotbollsklubben som vi tog lite lådor i som vi kunde bära själva, blev två bilar. Hann även fylla alla köksskåp med tallrikar, glas och allt som hör till.

 

Imorgon blir det till att flytta allt som är kvar i lägenheten, kommer bli en lång och jobbig dag, blir nog inget bloggande förrän sön. Nu blir det bara att ta det lugnt resten av kvällen, titta på idol sen sängen.

 

Christine

Av Christine - 28 oktober 2010 21:30

Ja, idag var det dax för skola igen, trodde det skulle bli en riktig skit dag då jag igår kväll kunde ana att vi bara kom till att bli två av sex att basgruppa och förbereda inför en redovisning.  Plus att jag verkligen tvivlade på föreläsningen vi skulle ha först imorse. Men tji fick jag, föreläsningen var bra, fick lite tips och ideer så jag kan göra mina arbeten ännu bättre, aldrig fel! :) och vi blev fyra på basgruppandet och fick gjort förberedelserna till redovisningen och även lite utvärderingar- skönt! Alltså ingen skit dag!

 

Efter skolan var det direkt hem och fortsätta med packningen... nu är det snart dax, man både längtar och fasar för flytten. Så jobbigt att packa ner alla saker sen ska de upp igen bara några timmar senare. Men man får se till det possitiva, det kommer bli mer pengar över varje månad som man kan göra annat för än betala hyra, det är närmre skolan och lägenheten är fräschare. Inte fy skam.

 

Nu blir det till att kolla på en film sen sängen, det väntar en dag imorgon också, blir att packa det sista, besiktning av den nya lägenheten, sen kommer min bror upp på eftermiddagen så ska vi ta och flytta lite små lådor i en bil, fullt upp med andra ord!

 

Christine

Av Christine - 27 oktober 2010 21:22

Idag har det hunnits med mycket, åkte iväg tidigt imorse mot förskolan. Fick gjort observationer, tog fotografier, gjorde fältuppgiften i matte och lite annat smått och gott. Önskar dock man skulle till förskolan imorgon istället då de ska ha halloween fest. Alla skulle de vara utklädda, allt från pumpa och häxa till spindel-prinsessa, det hade varit roligt att se! :)

 

När jag kom hem var det bara till att fortsätta packa inför flytten, det är inte mycket kvar att packa nu, som tur är, börjar bli ganska tjatigt. Nu är det Grey's Anatomy på tv, missar jag aldrig! Sen blir det Kungarna av Tylösand och efter det sängen, imorgon blir det skolan igen!

 

Sitter och försöker lista ut när man skulle hinna med att gå till frisören? och kanske fixa till lite fina nagler.... men jag vet ju inte var man gör dessa saker bäst i Kristianstad, Någon som vet?

 

Christine

Av Christine - 26 oktober 2010 21:09

Idag har det varit en lång dag, började skolan vid nio med pedagogiskt drama som var riktigt kul! Idag handlade det om konflikter och hantering av dessa, lite värderingsövningar men även ett rollspel gjort av mig, Johanna, Sofia och Elin. Vilket var skit kul, det tyckte övriga klassen också vad det verkade som. :) På eftermiddagen stod naturkunskap på schemat vilket inte var lika roligt men ändå givande.

 

Ikväll har jag skrivit färdigt idrottsuppgiften, tror jag ialla fall, kommer säkert ändra lite till på den innan jag skickar in den. Imorgon ska jag faktiskt till förskolan på en fältdag, ska bli kul att träffa barnen igen. Ska observera hela tiden jag är där, så det kommer bli många foton!

 

Nu blir det till att titta lite på tv, sen sängen, ska upp tidigt imorgon, tar bussen redan 6.30

 

Christine

Av Christine - 25 oktober 2010 20:57

Ja, igår blev det inget inlägg, men jag orkade faktiskt inte, jag satt med plugg upp över öronen hela dagen. Men idag orkar jag! :) Har varit i skolan och haft redovisning i mattematik/didaktik, och den gick bra. Fick bra kritik och många nya ideer från de andra redovisande grupperna.

 

Imorgon är det skola hela dagen med pedagogiskt drama och sedan naturvetenskap, vilket innebär en till redovisning, får se hur det går :)

 

Nu ska jag fortsätta mysa med Henke, ska äta lite gott, idag har vi faktiskt varit tillsammans i 1 och 1/2 år! Det ni! :) Jag fick rosor av honom när han kom hem, gissa om jag blev glad. :)

 

Christine

Av Christine - 23 oktober 2010 20:39

Har faktiskt hunnit med ganska mycket idag! :) Henkes pappa kom i förmiddags med lådor som vi kan packa i till flytten, lådor som Henkes svåger Peter ordnat till oss, TACK! Vi käkade frukost/brunch vad man vill kalla det tillsammans sen hjälpte Henkes pappa till med att bla. göra iordning vårt vitrinskåp och fixa golvet på balkongen, TACK!

 

Flytten närmar sig och är här nästa helg, men det känns faktiskt som vi är på god väg, hann packa ganska mycket idag, vilket betyder att där är mindre till nästa vecka, haha :)

 

Sitter och väntar på att det ska börja en bra film samtidigt som jag är sugen på fest, verkar som grannarna har fest, det hade varit nice. Någon ringde på dörr klockan men i flyttröran är det långt till dörren, och då, ja då hade den/dom som plingat på dörren försvunnit. Synd, hade varit trevligt att se vad det var för filur : )

 

Imorgon ser det ut som att jag kommer plugga iaf, och packa lite kanske. :) Nu film, sedan sängen!

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards