Alla inlägg under januari 2011

Av Christine - 31 januari 2011 20:17

Har fått läst en av böckerna nu, har en del kvar men det tar vi inte ikväll. Har hunnit med att laga och äta mat också och Henke har kommit hem. Jag hittade även en annons på platsbanken om ett sommarjobb timvikariat som jag svarade på, får se om jag får det, inte så troligt kanske. :( Ingen annan som har ett sommarjobb i bakfickan? :)

 

Imorgon är det skolan igen, men bara en lektion ganska skönt, då hinner man läsa lite till ju, jag har ju inget annat jag vill göra! ;)

 

Nu blir det topmodel, csi sen sängen.

 

Godnatt!

 

Christine

Av Christine - 31 januari 2011 13:43

Imorse gick jag upp vid 8.30 tiden när Henke precis gått till skolan. Tog bussen ner till stationen för att gå hem mot Hanna för att åka med henne till Everöd där vi ska ha vfu (praktik) i början på mars. Så idag var vi där och hälsade på och det var verkligne en livlig grupp, det var en förskoleklass med 14 barn och en förskollärare  och en fritidspedagog. Allt verkade bra men barnen var väldigt livliga, blir nog tre tuffa veckor i mars.

 

Nu ska jag snart ta och käka något innan jag sätter mig med böckerna igen. Har lite kvar på en bok sen har jag tre till att läsa, wie! I know what to do!

 

Christine

Av Christine - 30 januari 2011 20:37

Dagen började med sovmorgon efter en hemsk natt med mycket lite sömn :( In i duschen, göra sig iordning, käka lite, ner mot tåget och tåget mot lund och kalas. Det blev handbollstittande, god mat och god fika, kakor och tårta, presentöppning och skitsnack. Just det, mycket fotografering också då jag denna gång kom ihåg att ta med mig kameran :) Blev många fina bilder både på födelsedags barnet och andra.

 

Imorgon blir det fältdag, vilket betyder att jag ska hälsa på stället där jag ska ha praktik på senare i vår. Får se hur det blir, hur gamla barnen är och vem handledaren är. Nu blir det tvn och mys för att sen slänga sig i sängen och hoppas på god sömn denna natt.

 

Christine

Av Christine - 29 januari 2011 17:54

Nu orkar jag inte läsa mer för ikväll, har läst jätte mycket tycker jag, men bara kommit halvägs i boken. :( Men nu blir det lördagsmys istället, Henke står vid spisen ikväll, lite lyx, sen blir det film med godis, mumma! Tror inte det blir fler inlägg ikväll, men man vet aldrig. Imorgon blir det i alla fall en tripp till Lund, till Henkes bror och hans familj för att fira dottern som fyller två. Kul! Ska ta med kameran denna gång vi åker iväg, valde att inte ta med den sist när vi åkte till Helsingborg och det ångrar jag.

 

Nu blir det snart mat :)

 

Christine

Av Christine - 29 januari 2011 12:30

Idag blev det sovmorgon :) så skönt efter två långa dagar i skolan. Henke gick upp tidigt för att åka och träna och han är fortfarande iväg. Idag kommer nog både jag och Henke sitta och plugga, inte världens roligaste dag, men det måste göras. Ikväll blir det nog lite mys framför en film med lite gott :)

 

Nu närmar det sig faktiskt alla hjärtans dag, och en tjej jag känner har startat en tävling i sin blogg där man kan vinna en "kärleksbok" och kärlekscheckar. Här är länken till hennes fina blogg och tävlingen jag pratar om: http://www.bloglovin.com/m/15731/171067548/fb/0/aHR0cCUzQSUyRiUyRnNvZmlqYS5ibG9nZy5zZSUyRjIwMTElMk
ZqYW51YXJ5JTJGdmlubi1lbi1meWxsLWktYm9rLmh0bWw=

Själv ska jag vara med i tävlingen, hoppas givetvis på vinst! :) Lycka till!

 

Nä nu blir det snart böckerna! See ya!

 

Christine

Av Christine - 28 januari 2011 20:19

Nu är handbollen slut och det belv tyvärr förlust, inte mycket att prata om, Frankrike var riktigt bra, bättre lycka i tredjepris matchen Sverige! :) Sitter och är ganska irriterad på pizzerian också! Vi bestämde att vi skulle ha pizza ikväll, så jag beställde via nätet redan runt 17 tiden, beställde så vi skulle få hemleverans vid 19.10 19.50 hade fortfarande inga pizzor kommit så Henke ringde och snart stod de utanför med pizzorna. De bad om ursäkt och bjöd på två läsk, men pizzorna var inte alls goda. Sist vi beställde därifrån var de himmelskt goda, en riktigt besvikelse alltså, riktigt irriterad, har suttit och varit dö hungrig hur länge som hellst!

 

Men men, nu är det csi på tv :) och sen blir det någon film. Imorgon kommer nog både jag och Henke plugga, har en del att läsa. Men det tar vi imorgon, nu är det csi som gäller :)

 

Christine

Av Christine - 28 januari 2011 17:43

Nu har jag läst klart för idag, och nu börjar snart handbollen, är taggad! Hoppas sverige vinner, blir nog tufft, men vi håller tummarna och skriker framför tvn! :) Förhoppningsvis kommer Henke hem om inte allför länge, för då blir det pizza till handbollen, mumma!

 

Heja, heja!

 

Christine

Av Christine - 28 januari 2011 15:43

Kom hem från skolan för ett litet tag sedan, efter en riktig lång körare. Började med föreläsning 9.30 som var ganska intressant och i mellan åt lite rolig, tyvärr var föreläsaren lite för långtråkig att lyssna på, men helt klart en bra föreläsning. Efter detta blev det lunch på en timme sen var det dax för nästa föreläsning. Denna var jätte bra tyckte jag, väldigt imponerad av föreläsaren som kunde så oerhört mycket och talade fritt utan att stirra i papper, gav faktiskt väldigt mycket information :) Så jag är nöjd efter en heldag i skolan som slutade vid 15. Jag är dock ganska trött i huvudet nu, får ta mig något att äta sen måste jag få läst lite ikväll innan Henke kommer hem och handbollen börjar. Henke är redan iväg på träning, får se när han kommer hem!?

 

Heja Sverige! :)

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards