Alla inlägg under februari 2011

Av Christine - 28 februari 2011 13:05

a, då var det måndag igen och idag gick jag upp vid 9 tiden och käkade frukost, sen vid 10 tiden kom en klasskompis, vi satt och jobbade lite tillsammans nu innan praktiken som börjar på onsdag. Nu har hon gått igen så nu tar jag det lugnt, har dock tvätt tid så det blir lite springande i trappen. Henke är i skolan, vet inte när han kommer hem, får se när det blir, jag ska i alla fall ta det lugnt. :)

 

Christine

Av Christine - 27 februari 2011 16:16

Har haft en toppen helg! Började i fredags med att jag gick ner till Sandra i studentkorridåren och sattoch snackade med henne och Elin, sen bestämde vi att vi skulle ta lite vin, kolla på BB tillsammans och sen sticka till kåren. Blev en del god dricka, men absolut inte för mycket, perfekt var det! Det var verkligen en lyckad kväll, hade jätte trevligt måste göras om! :) Igår var jag och Henke egentligen bjudna till Sandra som fyllde år, men eftersom det var lite bökigt att ta sig ända till Alestad och hem igen (en bra bit) så fick vi  tyvärr tacka nej, kanske en annan gång när man fått planera lite mer. Kvällen igår slutade istället med ett besök hos en ny kille i Henkes lag, fick lära känna några nya spelare och deras flickvänner, trevligt trevligt! :)

 

Idag har det varit en riktigt slappe dag, jag känner mig ganska sliten och det gör nog Henke med. Henke har varit och handlat lite mat och jag har städat och vikt lite tvätt. Kvällen kommer bli lugn, bara mysa. Imorgon blir det plugg, för sen på onsdag drar min praktik igång, måste få gjort lite innan dess :)

 

Nu, söndags mys! :)

 

Christine

Av Christine - 25 februari 2011 20:03

I eftermiddags städade jag faktiskt lägenheten lite och diskade sen gick jag ner och hälsade på Sandra och Elin i studentkorridoren, satt och snackade lite skit. Blev även bestämmt att vi dra till Kåren ikväll för att ta något gott att dricka :) Får se hur kvällen slutar. Nu håller vi i alla fall på att laga mat, kycklinggryta blir det, sen ska jag göra mig iordning, sen går jag ner till Elin vid 10, ska kolla BB tillsammans med lite vin, sen kåren efter det.

 

Får se vad som händer imorgon, kanske stan en runda.

 

Christine

Av Christine - 25 februari 2011 11:38

Är uppe och ska snart käka frukost/brunch, ska vänta till henke kommer hem från sin tenta bara, kan vi käka tillsammans jag, syrran och han. Sen vet jag inte riktigt vad dagen har att erbjuda, syrran åker hem vid halv 2 tiden, sen är det bara jag och henke igen, jag är lite fest sugen, men jag vet att henke inte kan för han har match imorgon. Så vi får se hur det blir ikväll!

 

Nu sitter jag och syrran och tittar & lyssnar på mtv volymen är höjd! Tagga! :)

 

Christine

Av Christine - 24 februari 2011 16:58

Åkte ner till resecentrum i förmidags vid 10 för att möta min syster som kom och hälsa på. Vi gjorde sedan lite ärenden i stan med omnejd, fyndade lite på bokrean och på Ur & Penn, kollade runt lite i andra affärer också! Sedan tog vi bussen till Högskolan för att säga hej till henke som satt där och pluggade med två killar från klassen. Efter det begav vi oss hemåt och tog det lugnt skrev inköpslista, sen gick vi till ICA för att handla mat till kvällen, lite gott och vanliga grejer, naturligtvis glömde jag inköpslistan, men fick med allt ändå! Bra Christine!   

 

Nu sitter vi och chillar i soffan, kanske något roligt på tv, sen ska vi laga mat. Henke är på träning och kommer inte hem förän senare ikväll, Girlpower all night long! :)

 

Christine

Av Christine - 23 februari 2011 20:38

Har fått läst lite i eftermiddag, annars har det varit vääääldigt lungt här hemma. Käkade middag för en stund sedan, sedan tog jag disken. Egentligen brukar Henke ta disken, men jag tog den så han kan plugga, han har salstenta i idrott på fredag, håller tummarna för det går bra! Nu kikar jag så smått på  Sveriges mästerkock sen blir det fuskbyggarna, får se vad de råkat ut för i detta program. Imorgon förmiddag kommer min syster och hälsar på, blir nog en promenad eller en tur till simhallen och en runda på ICA så det blir något gott at äta :)

 

Christine

Av Christine - 23 februari 2011 12:44

Igår fick jag faktiskt skrivit mina vfu mål, så nu är de klara hoppas min lärare blir nöjd! Igår kväll blev det lite mys med god mat och en film innan vi gick och la oss. Idag begav jag mig på möte inför lite jobb, så nu kanske man kan jobba lite ibland när man orkar och kan! :) Nu ska jag snart ta och käka lite sen får jag se vad jag gör, :S läsa lite litteratur kanske, kan aldrig bli för mycket av det tyvärr. Är för övrigt "ledig" till onsdag, då börjar vfun, min syster och bror kanske kommer upp :) 

 

Christine

Av Christine - 22 februari 2011 16:48

Idag har jag oh en klasskompis suttit och pluggat här hemma hos mig, gick bra, fick ganska mycket gjort. Sen gick vi till skolan för en föreläsning och ett seminarium, tyvärr ganska tråkigt, men så blir det. Nu har jag kommit hem, är själ hemma, henke är på träning. Ska sätta mig och försöka skriva mål till vfun så får vi se om jag lyckas med det, är jätte svårt.

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards