Alla inlägg under december 2010

Av Christine - 6 december 2010 22:14

Gårdagen blev en slappedag då jag och Henke inte gjorde så mycket, tog det bara lugnt helt enkelt. Idag har det varit nästan lika lugnt, sov länge, diskade lite, sen har jag pluggat och tagit det lugnt. Väldigt händelselös dag och inte så intressant, även imorgon är jag ledig, skall försöka plugga lite till, kanske få gjort ett arbetet, annars blir det en lugn dag imorgon också. 

 

Nu ska vi kolla färdigt på Pensionärs jävlar sen blir det sängen, behövs, har haft en hemsk huvudvärk nästintill hela dagen, kanske kan sova bort den...

 

Christine

Av Christine - 5 december 2010 11:07

Igår var det lördag och lördagen började med att jag och Henke sov lite längre, sedan käkade vi frukost tillsammans. När vi gjort detta tog vi stadsbussarna ut till Härlöv för att kolla på Jysk och Rusta, fall de hade några julgardiner och en julstjärna till sovrummet. Men nej där fanns naturligtvis inget, ganska irriterande, så vi begav oss in till stan igen och fick handlat gardiner och en till julduk på Hemtex, en julstjärna till fönstret i sovrummet på Åhlens och lite julblommor på Domus. Så när vi kom hem satte jag igång direkt med att sätta upp gardiner och greja, jätte fint blev det, riktigt julmysigt!

 

Sovrummet:

 

 

Köket:  

 

Tv/vardagsrummet  

 

När detta var klart så väntade vi bara på att Cicci och Matte skulle komma, då de "bjöd in sig själva", haha vilket inte gjorde något, :) Vi käkade tacos och spelade lite wii, snackade skit och sedan åkte vi ner och såg på bio, Harry Potter och Dödsrelikerna, del 1. Den var bra, men lite tråkigt att den är uppdelad i två delar, annars bra. Kom hem vid halv 12 inatt och det blev sängen direkt.

 

Imorse blev det också lite sovmorgon, med frukost och andra ljuset tänt i ljusstaken, just nu pluggar Henke och jag tittar på prinsen av egypten :) Dagen kommer inte bestå av så mycket, kommer ta det lugnt! Det är ju snökaos här i K-stad, så ut vill man inte...

 

Christine 

Av Christine - 3 december 2010 22:55

Idag var det sista dagen på praktiken, kommer sakna dem jätte mycket!!! Fick en liten ängel av personalen och barnen, jätte fin. När jag skulle gå och kramade om alla barn, kom en av pojkarna fram som inte brukar säga så mycket, han sa till mig: Jag kommer sakna dig Christine!... Naw, hjärtat smälte! <3

 

Annars idag så har jag och Henke varit och storhandlat och städat och planerat lite för imorgon, då kommer Cicci och matte, ska kolla bio, käka och ha det allmänt trevligt, ser fram emot det! :)

 

Nu ikväll har det SJÄLVKLART kollats på idol, och vem gick till final, jo mina två favoriter Jay och Minnah, dom är riktigt bra! :) Super bra fredag med allt jag nämnt ovan och mys, god mat och lite godis :) Imorgon blir det lite sovmorgon sen handla lite är det tänkt, gardiner och lite smått och gott förhoppningsvis någon julklapp också :) Nu blir det snart sängen.

 

Christine

Av Christine - 2 december 2010 21:13

Ja allt klagande på denna snö, ska kanske sluta lite med det. Den är jätte fin på många sätt och vis nu i juletid, men såfort man skall ut på vägarna så blir den genast ohygglig. Skulle ta mig till förskolan tidigt imorse, men det gick inte, blåste som orkan och snöade, gick och la mig ett par timmar, sen var vädret bra igen - skumt. Tog mig till förskolan och där satte jag och min handledare oss med mitt omdöme, skönt att ha det avklarat och bra blev det dessutom! :) Fick åka hem tidigare för det började snöa som tusan i hörby, riktigt snökaos där, ja på många andra ställen också.

 

Väl hemma har jag tagit det lugnt, kollat tv fixat med en liten verraskning til barnen imorgon då det är min första dag. Har skrivit ledtrådar som de ska slura ut och tillslut komma till ett glasspaket, ska blir roligt :)

 

Nu blir det tvn lite till sen sängen, får se hur vädret är imorgon!

 

Förresten skickar KRYA PÅ DIG till lillasyster som fått lunginflamation... :(

 

Christine

Av Christine - 1 december 2010 20:41

Idag känns det som världens längsta dag, var uppe tidigt som vanligt för att åka till förskolan. Var ute en liten stund idag också i kylan och snön. Min LUH- lärare från högskolan kom på besök idag och observerade när jag pysslade, gjorde julkort med några barn. Super kul var det att göra julkorten, lite mindre kul att ha en lärare som observerade mig. När detta var klart blev det trepartsamtal med min lärare från högskolan och min handledare.

 

Inte direkt givande mest irriterande då den besökande läraren (som inte ens arbetar i min kurs) hade med fel kursplan (papper där det står vad som skall göras under terminen, och vad vfun bygger på) och dessutom hade fel angående en rapport som skall skrivas efter vfun. Hon kunde lika gärna stannat hemma! så det så!!! :( tråkigt för man hade gärna fått respons av en lärare som vet vad man gör denna termin, som man faktiskt har som lärare på högskolan i sin kurs, som kan ge både respons på arbetet man gör... men men inte så mycket man kan göra åt det.

 

Var hemma senare än vanligt och när jag kommer hem till min sjukling får jag se att tvbordet av någon konstig anledning (Henke vet varför) gått sönder... Glad blev jag inte direkt... Aja.

 

Nu blir det snart Grey's Anatomy sen blir det sängen, får se om man kommer till förskolan imorgon, tror knappt det, får se...

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards