Alla inlägg den 9 december 2010

Av Christine - 9 december 2010 21:30

Idag var det dax för skolan igen, dock längre än igår. Hade pedagogiskt drama - uppföljning efter vfun, intressant med många olika synvinklar. Efter detta var det naturkunskap, vilket inte var den roligaste lektionen denna gång, blev ett jädra liv då läraren påpekade hur man refererade till källor, på ett sätt som vi INTE har lärt oss. Hennes sätt lät dock riktigt, men det är inte klokt att man gått snart tre terminer och refererat fel hela tiden, sjukt dåligt av skolan tycker jag. De borde ha en föreläsning för alla lärarstudenter i början på utbildningen som endast handlar om hur man refererar till Harvardsystemet, eller ett sammanställt häfte hur man enligt lärarna skall skriva arbeten. Mitt i detta kaos så var det ändå bra att vi fick veta detta nu och inte sen när man skriver examensarbetet och får fel för det då, men kaos i klassen blev det verkligen!

 

När jag kom hem har jag faktiskt tagit det lungt, har inte orkat ta tag i något pluggande idag, ändrade bara lite referat i mitt naturkunskapsarbete och skickade in igen. Annars har vi kollat tv och myst, nu blir det tvn lite till, sen blir det sängen.

 

Christine

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards