Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Julledigt

Av Christine - 21 december 2010 20:49

Igår blev det inget inlägg då jag faktiskt inte orkade. :( Dagen började med en föreläsning 9.00 på skolan på 2,5 timmar, föreläsningens innehåll var bra men personen som föreläste var väldigt tråkig att lyssna på. Efter detta hängde jag med några klasskamrater ner till stan för att käka, åt på rosegarden - riktigt gott.

 

När jag skulle ta bussen hem, var det jätte lång kö till bussen och mitt i denna kö, kommer två pensionärer (utan rullatorer, fullt "friska") och tränger sig före folk i kön, inklusive mig och inklusive en kvinna med barnvagn och en annan kvinna med rullator, de verkligen puttade undan folk för att komma på den där bussen. Jag blev riktigt irriterad, visst de som har problem med att gå och personer med barnvagn och så vidare kan jag respektera och låta gå före, men detta par var riktiga "puckon", jag tycker inte man gör så, men det är kanske bara jag? usch, var tvungen att avreagera mig, haha :)

 

Resten av dagen/kvällen bestod av pluggande, det sista nu innan julafton, sen är det på det igen i mellandagarna. Medans jag pluggade så spelade Henke cup, de vann med 12-1 och enligt tidningen var Henke bäst på plan = stolt flickvän, synd man missade matchen bara. Får se nästa istället.

 

Idag fick jag sova länge och Henke gick tills skolan, lugn morgon förutom de där plogbilarna eller vad det är, de för sånt liv, men men sånt får man stå ut med. När Henke kom hem från skolan skulle vi ta bussen ner till stan för att handla några småsaker vi missat innan. När vi kommer ner till busshållplatsen får vi vänta och efter 20 minuter kommer bussen äntligen. Vad tror ni den gör då, jo den kör förbi oss!!! Antagligen var det för mycket folk på bussen redan så fler kunde inte hoppa på. Detta kan jag tycka kan bli lite tolkigt, eftersom jag och henke bor på en av de sista hållplatserna innan stan så är det alltid ganska mycket folk på bussen, och nu när bussarna blir sena pågrund av snön så hinner fler  människor ner till busshållplatsen och automatiskt blir det fler när bussen väl kommer. I vårt fall så var det en buss som körde förbi oss, men det var inte långt ifrån att även den andra bussen gjorde samma sak. Det tog nästan en timme för mig och henke att ta oss ner till stan, när det i vanliga fall inte tar mer än 10 min. Jag kan bara tänka mig pensionärer, handikappade och barnvagnar som kanske får stå och vänta på mer än en buss som kör förbi. Ska det vara så? Nä det ycker i alla fall inte jag. Avreagera mig igen.....

 

Fick handlat det vi skulle i stan och det gick bättre att ta sig hem, :) Annars har vi städat lite hemma så det är fint till vi kommer hem efter julhelgen. Imorgon ska både jag och Henke åka hem till respektive föräldrar för att fira jul. Hade egentligen tänkt åka på torsdag men det verkar som det ska snöa då och erfarenheterna av buss och tågtrafik gör att vi åker en dag tidigare.

 

Tror inte jag kommer blogga så mycket nu under julhelgen, så de få som läser min lilla blogg får ha en riktigt God Jul! :)

 

Nu blir det tvn, packa och sen sängen! Äntligen julledigt :)

 

Christine

 
 
Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

22 december 2010 22:45

men vilka typer :O så gör man inte!!

http://sofija.blogg.se

Christine

24 december 2010 12:52

Nej det tycker inte jag heller... :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christine - 11 april 2011 22:12

Idag är det måndag och idag åkte jag till kristianstad för att klippa mig, med följde Emma som var ledig och inte hade något för sig idag, hon var mitt stöd hos frisören, haha. Jag klippte faktiskt av mig håret, la i lite mörkare slingor så nu känner...

Av Christine - 3 april 2011 19:22

Denna helgen har varit ganska så fullsmockad. I fredags blev jag upphämtad av en kompis, vi körde till byn, köpte lite sprit, jag köpte min klocka, vi handlade lite mat och sen åkte vi in till Nova Lund och mötte upp två andra vänner, behövdes lite n...

Av Christine - 31 mars 2011 21:24


Igår var det fest med tjejerna och sedan dans på kåren, var riktigt kul trots att det inte var så mycket folk. La mig vid halv tre tiden och de andra ja, enligt ryktena var de uppe liiite längre, haha. Men men, jag var glad jag kom i säng hyfsat tidi...

Av Christine - 29 mars 2011 18:10

Så, då var man tillbaka igen efter ett uppehåll som har varit ganska rörigt, ledsamt och förvirrande av olika anledningar.    Just nu bor jag i allafall hos mina föräldrar, ska jag bo här i en månad innan jag flyttar till egen lägenhet, som jag s...

Av Christine - 8 mars 2011 21:40

Igår var jag inte hemma på hela dagen nästan. Var först praktik hela dagen sen åkte jag hem om en snabb runda sedan åkte jag hem till Emmy och Igor och umgicks med dem och deras dotter. De bjöd mig på middag också och det var jätte gott, super tacksa...

Presentation


20 årig tjej från Kristianstad i skåne som skriver om allt som kommer mig kring, allt från pluggandet till förskollärare till min vardag tillsammans med min pojkvän, familj och vänner.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards